Dit was het dan...😭💕

15 december 2018 - Chiclana de la Frontera, Spanje

holá guapa🙋‍♀️,

Dit was het dan ons laatste weekje stage zit er op. Ik heb een hele leuke tijd op stage gehad en ga de kinderen en collega's zeker missen.

Maandag begon mijn laatste stage week een beetje saai. Ik heb heel lang met maar een kindje op de groep gestaan. Dit was de dochter van Noemi. Ik merkte vorige week al dat ze vaak begon te huilen wanneer Noemi van de groep af ging. Er is dan niks wat ik kan doen om haar stil te krijgen🙁. Deze week werd dit erger, dit vond ik wel lastig. Na een tijdje kwamen er gelukkig meer kinderen en was het tijd voor liedjes zingen en yoghurt. Omdat het zonnetje scheen gingen we naar buiten☀. hier kwam een kindje gezellig bij mij op schoot zitten, nog even lekker knuffelen nu het nog kan💕. Omdat er wat kinderen gingen jengelen van de slaap zijn we weer naar binnen gegaan😴. Met de kinderen die niet wilde slapen zijn we op de groep van Loes gaan zitten die nog in de eetzaal aan het eten waren. Toen de groep van Loes terug kwam ben ik nog even gebleven, omdat de kinderen op mijn groep nog sliepen. Toen vertelde Loes dat Aurori zei dat ze heel erg blij met ons was en dat de kinderen maar ook zeker de leidsters ons heel erg gaan missen💔. Super lief en leuk om te horen. Na het eten geven was het voor mij weer tijd om te gaan. Update over de kat: Noemi vertelde mij dat ze met de kat naar de dierenarts was geweest, en dat hij niet gechipt was. Daarna zei ze dat ze hem ergens had afgezet, omdat een kinderopvang geen plek is voor dieren😂.

Omdat dinsdag de dag weer begon met maar een kindje ben ik wat langer bij Loes op de groep blijven zitten. Ik vond dit heel gezellig om samen met Loes op de groep te staan😊. Samen met de kinderen spelen, kietelen en dan gieren van het lachen😂. oh oh wat ga ik dat missen. Nadat ik bij Loes met het ontbijt geholpen had, ben ik naar mijn groep gegaan. Het was net tijd voor het ochtend kringetje, lekker meezingen en dansen: Holá, holá, holá Cómo estás...🎵 Ook heb ik vandaag een kindje de fles mogen geven, ik zat bij de kinderen die sliepen en Noemi zat in de ruimte ernaast. Toen de fles op was ben ik naar de Noemi gegaan. Hier lag haar dochter te krijsen. Terwijl zij de andere kinderen eten ging geven, vroeg ze of ik haar dochter in slaap kon krijgen😅. Omdat de groep van Loes terug kwam ben ik op de gang gaan staan. Hier heb ik een deken over haar wandelwagen gelegd zodat het donker was. Na een paar minuten sliep ze. Toen ik de groep op kwam, was Noemi heel blij dat ik haar in slaap had gekregen en bedankte ze mij.
Thuis hebben we vandaag voor de laatste keer gepoetst🎉. Nog een keer door vegen voor dat we gaan zal wel moeten. Nu zal er natuurlijk thuis wel gevraagd worden of ik kan helpen🙄.

Woensdag: Omdat het onze laatste week is hadden we nog wat papieren die ondertekend moesten worden. Dit moet gedaan worden door Antonio de eigenaar van het kinderdag verblijf. Noemi had dinsdag met Antonio afgesproken dat wij de volgende dag om 9.00 bij hem zouden zijn. Toen we daar aan kwamen was hij er niet. Spanjaarden en afspraken is niet z'n goede combinatie😂. Toen we na stage aankwamen was Antonio er wel en is alles ondertekend. ahh dat gaf ons weer wat rust👍. Toen we op stage aankwamen stond er al van alles buiten, en natuurlijk waren we benieuwd naar wat er ging gebeuren. Ik heb bijna heel de ochtend alleen op de groep gestaan, omdat Noemi nog van alles klaar moest zetten. Ze kwam de groep in en uitgelopen. Hier was haar dochter het natuurlijk niet mee eens😅, waardoor ik het druk had. Gelukkig kwam Loes af en toe kijken hoe het ging en of ze moest helpen. Bedankt Loessiee liefde naar jou💕. Toen alles klaar stond en de rust een beetje was terug gekeerd, vroeg ik of ik wat foto's mocht gaan maken. Toen ik buiten kwam zag ik dat ze Bethlehem hadden na gebouwd (kijk onder het kopje foto's voor foto's hiervan). Hierin stonden onze knutselen werkjes👍. Ik vond het leuk dat we nog gezien hebben waarvoor we dat allemaal hadden gemaakt. In de middag gingen alle groepen foto's maken. ze moesten de poncho's aan die wij hadden geknipt een een soort tulband op hun hoofd. En je raad het al dat bleef natuurlijk niet zitten😂. Wij mochten ook foto's met de kinderen maken als een herinnering. super leuk!

Donderdag was de rust weer terug gekeerd. Toen we op stage aankwamen vertelde Noemi dat heel blij met ons was en dat we alles super goed hadden gedaan😄. Ook mochten we als we nog een keer terug kwamen bij haar in huis blijven slapen, gratis!😂 Na een lekker rustig ochtendje zat ik met de kinderen die niet gingen slapen bij Loes op de groep. Altijd wanneer de groep van Loes terug komt van het eten komen de kinderen op mij afgerend, Holá en geven ze een knuffel💕. Dit is altijd super leuk maar vandaag toch nog wel extra. ik besefte vandaag pas echt dat ik ze na morgen niet meer zal zien. Dus nog wat extra kusje en knuffels waren niet verkeerd. Wat konden het soms boefjes zijn, maar ik ga toch zeker wel missen😭.

Nou vrijdag was het dan zover de laatste dag. Toen ik op stage aankwam stond Noemi al klaar met een vraag: of wij een cowboy dorp konden schilderen. Nog een keer gebruik maken van onze kwaliteiten😉. Natuurlijk wilde wij dit nog voor hun doen, maar ik vond het aan de ene kant ook jammer omdat ik zo minder tijd met de kinderen kon doorbrengen🤷‍♀️. Toen we in het kantoor zaten kregen we een bedankje voor onze inzet. Super lief!🎁 Ook zat er een diploma bij, dus laat school maar zitten ben al geslaagd😜. Toen het cowboy dorp af was (kijk bij mijn foto's voor het resultaat), ben ik terug naar mijn groep gegaan. Hier heb ik op de groep van Loes nog met de kinderen gespeeld en veel kusjes en knuffels gegeven😘😘. Toen kwam Maud binnen, ze had aan Noemi gevraagd of we met de kinderen op de foto mochten als herinnering. We hebben op elke groep foto's gemaakt met de kinderen en afscheid genomen📸. Heel veel kusjes en knuffels later gingen we onze bedankjes voor de leidsters (zelf gemaakte kaart met een zakje stroopwafels) uitdelen🎁. De leidster waren heel erg blij met het bedankje en vertelde nog eens hoe blij ze met waren en hoe erg ze ons gingen missen. oei oei dacht ik bij mezelf adem in adem uit niet gaan huilen nu. Maar toen we bij Aurori kwamen en zij tranen in haar ogen kreeg, begon iedereen😭. Aurori was altijd zo lief voor ons, ze bedankte je voor alles en soms zelf met een knuffelen en een kus😘. Wat was het toch moeilijk om van deze lieve collega's afscheid te moeten nemen. Na de bedankje zijn we nog alle drie terug naar onze groep gegaan. Ik heb nog even geholpen bij het eten. Toen het om twee uur tijd was om te gaan, was het echt tijd om afscheid te nemen. Alle leidsters kwamen naar ons toe en gaven ons een dikke knuffel en twee kussen💕💕. Natuurlijk konden we het niet meer droog houden. Ook de leidsters begonnen te huilen want, ze vonden het echt heel erg jammer dat wij niet meer kwamen. Ze waren heel erg blij met ons. Ze vertelde dat wij bij hun mogen blijven slapen als wij nog een keer bij hun op bezoek komen. Toen de poort van stage dicht viel hebben we nog even een potje gejankt en elkaar een knuffel gegeven😭. Dat was het dan.

Nu hebben wij nog een weekje vakantie waarin wij alles af gaan sluiten. Het is met een heel dubbel gevoel want o wat heb ik hier toch een mega fantastische tijd gehad met iedereen. Op stage maar natuurlijk ook met Maud en Loes. 4 maanden met elkaar in een huis is niet niks! In deze 4 maanden ben ik geen seconde alleen geweest. Ik vind het knap van ons alle 3 hoe wij dit maar even geflikt hebben. Geen ruzie alleen maar gezelligheid! Ik heb hier veel geleerd op stage. Als eerste mañana mañana. Maak je vooral geen zorgen alles komt goed. Je druk maken over dingen heeft helemaal geen zin je kunt beter gewoon alles op je gemak doen. Ik merk dat ik dit soms nog wel moeilijk vind maar ik heb hierin ook al veel geleerd. Ook heb ik geleerd om meer voor mij zelf te gaan kiezen. Eerst hield ik heel veel rekening met een ander. Dit doe ik nu nog steeds wel maar ik maak nu wel mijn eigen keuzes. Wat wil IK! Ik ben er nu ook achter gekomen wie echt belangrijk voor mij is. Familie was al heel erg belangrijk voor mij maar dit zijn ze nog een keer extra geworden. Ook heb ik een hele speciale band gekregen met Maud en Loes. Wij hebben samen heel erg veel gelachen maar ook samen gehuild. Wij konden alles bespreken met elkaar en dit hebben wij ook zeker gedaan. Dit vond ik super fijn. Kort om heb ik een mega fantastische tijd gehad waarin ik heel erg veel heb geleerd maar ook ontzettend veel plezier heb gehad.

Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn avonturen hier in Spanje. Bedankt voor jullie leuke reacties. Blijf de komende 2 weken nog een terug komen want de vlogs gaan nog even door. Misschien tot een volgende avontuur. Hasta luego!🖐

Vergeet niet onze vlog te kijken bij het kopje video's en te reageren.

Ciao adios i'm done.😘

1. Monique:
    15 december 2018
    Een mooie herinnering die je bij blijft!! Geniet nog effetjes en heb een veilige reis terug naar huis! 😍
  2. Shannon Poppeliers:
    15 december 2018
    Blij dat je naar huis kooomt 💛 miss you 😘😘😘
  3. Els Moers:
    16 december 2018
    O Lotte. Nu krijg ik gewoon prik ogen. Wat lief en wat heb jij veel geleerd, vooral over jezelf zo belangrijk. Mooie tijd geweest dat is duidelijk. Je zult inderdaad veel gaan missen ,maar je hebt er een diepe vriendschap bij. Fijn om je weer in Reusel te zien en we hebben genoten van je verhalen.
  4. Annie van Gompel:
    16 december 2018
    je hebt een fijne tijd gehad, dus ook normaal dat je dit alles gaat missen. dat je veel hebt geleerd is ook belangrijk. Zo leer je ook jezelf en de keuzes die je maakt begrijpen. Tot ziens in Reusel
  5. Annie van Gompel:
    laatste loodjes Lotte
  6. Rinske:
    17 december 2018
    WAUW ook al zo'n mooi verhaal!