kinderopvang? of toch dierentuin?

23 november 2018 - Chiclana de la Frontera, Spanje

holá guapa🙋‍♀️,

Nu al het bezoek is geweest, betekent het dat we nu niet naar bezoek aftellen maar naar het einde. De komende vier weken moeten we het weer met z'n drieën redden, maar dat gaat zonder twijfel lukken😊.

Maandag had ik nog een dagje vrij om met mijn familie door te brengen. We hebben s'ochtends Churros gegeten, dat wilde mijn opa en oma graag nog proeven. Daarna heb ik mijn spullen ingepakt en zijn we naar de koepel gegaan, om daar even te genieten van het uitzicht😍. En weer door naar mijn appartement om mijn spullen af te zetten. Hier hebben we mijn opa en oma achter gelaten, en ben ik met papa en mama weer liters water, pakken sinaasappelsap en potten pasta in gaan slaan voor de laatste maand. Na nog even in het appartement te hebben gezeten was het helaas tijd om afscheid te nemen😭. Gelukkig stonden mijn lieve schatjes Loes en Maud al voor me klaar😘. Nog even zwaaien vanaf het balkon, en weg waren ze.

Na dit lange weekend was het dinsdag weer tijd om naar stage te gaan. De kerstvoorbereiding van de dag: kamelen schilderen🐫. Er lagen twee (beetje misvormde) kamelen die Noemi had uitgeknipt, deze hebben wij beschilderd. Dit duurde niet heel lang dus waren we al vroeg weer op de groep. Toen ik op de groep kwam zaten een paar kinderen bij het raam. Toen ik ging kijken zag ik dat er een poes zat, dat is natuurlijk zeer interessant voor de kinderen GATO GATO🐱! De poes had een halsbandje om en was heel tam, toen ik vroeg waar hij vandaan kwam zei Aurori dat ze dat niet wist. Toen we na het eten terug kwamen op de groep en Aurori ging dweilen probeerde de poes een paar keer binnen te komen, maar dat was toch niet de bedoeling. De rest van de week kwam de poes nog vaker bezoekjes brengen, en probeerde binnen te komen.
Toen we thuis kwamen van stage zagen we dat in het raam van de slaapkamer een barst van boven tot beneden zat😮. We hebben meteen Michelle geappt en zij zou het doorgeven. Hoe deze bast er in is gekomen weten we niet.

De woensdag begon weer met kerstvoorbereidingen. we moesten kuikentjes maken en deze verven🐥. We zijn er nog niet achter wat kuikens nou precies met kerst te maken hebben. Er stond al een kuiken getekend maar deze vonden we niet zo leuk, dus toonde we eigen initiatief, tekenden een ander kuikentje en vroegen of we ook die kuikentjes mochten maken. Dit was helemaal prima👍 dus konden we aan de slag. We waren weer rond etenstijd klaar dus ging ik naar de keuken. Toen we bijna klaar waren met eten werd Aleix gebracht. Noemi zette hem in de keuken en liep weg. Hier waren de andere leidsters niet zo blij mee🙁. Ik vond het ook een beetje raar dat Noemi zonder communicatie het kind achter liet. Het was dus heel druk tijdens het eten aangezien Maria (de kok) er niet was. De leidsters hadden afgesproken dat Loes hem eten zou geven, zodat wij alvast terug naar de groep konden.
Toen we weer thuis waren van stage hebben we aan school gewerkt, nou ja zover dat lukte. Het was weer een hele speurtocht naar wat we nou precies moesten doen😅. Ook waren we vandaag precies 3 maanden in Spanje!!

Donderdag hebben we voor de kerstvoorbereidingen Twee schapen🐑 gemaakt, deze keer had ze het tekenen meteen aan ons overgelaten. Het was wel lastig om ze uit te knippen uit een doos met een soort kinderschaar✂. Ik merk dat ze hier niet de ruime keus aan materialen hebben zoals in Nederland. Toen we na het eten weer op de groep kwamen, ging ik op de grond zitten om met een kindje te spelen. Toen ik eenmaal zat renden alle kinderen op me af en lag ik voor ik het wist onder de kinderen💕.
Toen we thuis kwamen hadden we totaal geen zin om te gaan sporten, maar vonden dat we toch iets moesten doen. We besloten om de dansles van kinderen voor kinderen te gaan volgen😂. Daar kregen we het wel warm van, dat gaan we vaker doen. Vandaag konden we beginnen met aftellen nog ÉÉN MAAND!🎉

Ook het laatste dagje van de week begon weer met kerstvoorbereidingen. Onze taak: nog een kameel maken🐫. We denken dat ze zich opeens herinnerde dat er drie koningen waren en dus ook drie kamelen. Omdat we de ander kamelen echt niet mooi vonden vroegen we of we een andere mochten maken, dit was weer helemaal prima. Opeens staat Loes op en deed het raam open. Toen ze weer omdraaide had ze een slak vast😂. Deze hebben we gefascineerd zitten te bekijken en hebben hem Willfret genoemd. Wel tevreden met deze kameel ging ik weer terug naar de groep, waar ik een grote fout maakte. Ik nam Manuel op mij rug en ging rond lopen, waardoor hij moest gieren van het lachen🐎. Maar toen wilde natuurlijk iedereen. Heel dom van mij, ik had het kunnen weten. Na 4 kinderen vond ik het toch wel genoeg en was het tijd om te dweilen, waar alle kinderen die er nog waren lekker in slaap vielen😴.
Nu zit ik thuis lekker op de bank en gaan we dit weekend lekker uitrusten aangezien we allemaal niet helemaal fit zijn.

kijk voor de kamelen, kuikens en schapen bij het kopje foto's. En vergeet niet onze vlog te kijken bij het kopje video's en te reageren.

Adiós😘

1. Ton en Els Moers:
    23 november 2018
    Weer een heel mooi verhaal en leuke dieren gemaakt. Echt heel creatief hoor.
    Zo zie je maar dat elk land een heel ander idee met kerst heeft.
    Groetjes en nog veel plezier daar.
  2. Colinda:
    23 november 2018
    Jullie zijn echte crea-beas! Mama vertelde dat jullie het leuk gehad hadden!
  3. Miranda lathouwers:
    23 november 2018
    Ik heb erg genoten van ons bezoek bij je, fijn om je weer eens te zien en vast te houden. Nu aftellen
    tot eind December. Nog even er tegenaan. xxx Papa
  4. Annie van Gompel:
    23 november 2018
    mooie diertjes Lotte. maar knutselen doe jij graag hé
  5. Miranda lathouwers:
    24 november 2018
    Ik ben benieuwd om alle creaties met kerst bij elkaar te zien en wat nou precies de bedoeling is.
    Onze tijd bij jou in Spanje was fantastisch. Nu tellen wij ook af tot jij weer in Nederland bent.
    Hou nog even vol en geniet vooral.