Gezellig weekje

14 oktober 2018 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Hola guapa🙋‍♀️,

Ben ik weer met een nieuwreisverhaal. De week was heel gezellig want de mama en tante van maud waren op bezoek.

Maandag was het rustig op stage er waren maar 8 kindjes. Ze zijn druk bezig met het thema herfst🍁. Overal in de verhaaltjes staat dat het in de herfst koud is, wat natuurlijk hier niet geldt☀️. Ik heb het stokje van maud overgenomen en ben de engels lerares👩‍🏫 geworden. Met plaatjes leer ik ze woordjes engels🇬🇧, wat kan ik toch lachen om hun uitspraak.
S'avonds kwamen de moeder en tante van maud in ons appartement op bezoek waar we pannenkoeken🥞 voor ze hebben gebakken. Omdat we het voort wel zat waren om elke week flessen water de heuvel op te tillen hadden we besloten om met de ouders en hun huurauto's🚗 in te slaan. Dus loes en ik gingen samen met de moeder van maud oppad terwijl maud en die tante gingen afwassen🍽. Daar stonden we dan aan de kassa met 3 winkelwagentjes 🛒met onder anderen 10 sixpacken water, een hoop flessen frisdrank, 8 pakken sinaasappelsap en nog veel meer. Omdat jeroen jarig was besloten nog een appeltaart🎂 mee te nemen. Met een volgeladen auto gingen we weer op weg naar het appartement🏡. Na eerst verkeerd gereden te zijn❌, stomme eenrichtingswegen, kwamen we thuis en was het tijd om het weer uit te laden. Na 10 keer in de lift omlaag⬇️ en omhoog⬆️ gegaan te zijn konden we lekker met een stukje taart op de bank🛋 gaan zitten

Dinsdag hadden we een dag vrij gevraagt op stage omdat we naar sevilla gingen. Met de bus naar san fernando en dan met de trein🚈 naar sevilla. Na een voor ons gevoel extreem lange treinreis waren we er dan. Nou wat willen jullie zien dames was de vraag❓, ja daar stonden we dan super goed voor bereid😅 op wat er allemaal te zien was. Eerst maar een paar winkels dan. Na een tijdje shoppen🛍 vonden we het toch tijd om wat cultuur te snuiven. Met google maps 📱zijn we na lang lopen in de branden de zon, kwamen we uit bij een oud gebouw, maud liep naar binnen en riep hier is het. Niemand geloofde haar natuurlijk maar toen ze me mee sleurde was het enigste wat ik kon zeggen: WAUW😍. Het was net een sprookje. Na foto's📸 gemaakt te hebben zijn we nog even gaan nagenieten met een kannetje sangria🍷 of 3🙈. Om na een gezellige trein en bus reis thuis op bed neer te ploffen😴.

Woensdag moesten we gewoon weer naar stage dus vroeg⏰ ons bed uit. Tijdens het lopen naar stage begon het heel hard te regenen🌧 waardoor we al verzopen katjes aan kwamen op stage. Hier kregen we meteen een dekentje om af te drogen.
S'avonds gingen we samen met de mama en tante van maud omdat het hun laatste avond was uiteten en wat drinken🥂 bij ons vaste tentje.

Donderdag regende🌧 het weer toen we naar stage moesten, het lijkt wel nederland hier. Omdat geregend had gingen we niet buitenspelen maar een film📽 kijken, iets wat in nederland nooit zou zien. Wat is het lastig om wakker😴 te blijven als de avond van te voren zo gezellig was. Om half 2 kwamen de moeder en tante van maud afscheid nemen, en hadden nog een afscheidscadeau, een paraplu☂️! Heel handig.

Vrijdag waren we vrij omdat het een nationale feestdag🎉 was. We hebben lekker uitgeslapen wat wel nodig was. Daarna hebben wasjes gedraait en hard aan school📚 gewerkt.

Zaterdag zijn we gaan surfen🏄‍♀️, en wat was dat gaaf. We hadden van andere studenten het nummer van een lokale surfschool gekregen waar zij ook lessen hadden gevolgt. Na ons in het strakke wetsuit te hebben gehijst, was het tijd om te gaan. Eerst wat te rekken en oefenen met opstaan op het strand was het tijd om het water🏊‍♀️ in te gaan. Veel kopjes onder en zoutwater happen later (Loes: we hoeven de komende jaren geen zout meer te eten), lukte het me toch goed om op het board te blijven staan. We hebben veel gelachen😂 om elkaar en met elkaar en zullen de komende twee dagen wel last hebben van spierpijn😅.

Zondag is er een orkaan🌪 voorspelt. Dat betekend niks buiten hangen ramen en duren dicht. En zoals Michelle ons heel duidelijk heeft gemaakt NIET NAAR HET STRAND🏖. gelukkig hebben we genoeg water in huis😉

Vergeet niet onze vlog's te kijken bij het kopje video's en te reageren👍.

Adiós😘

1. Ton en Els Moers:
    14 oktober 2018
    Hoi meiden.Slim om gebruik te maken van de auto en zo jullie boodschappen in te slaan.
    Zo pak je het aan dus. Nog een fijne tijd daar.
  2. Miranda lathouwers:
    14 oktober 2018
    Leuk om te lezen dat jij nu Engelse les geeft. Zo kun je de diverse talen combineren. We zullen ons alvast voorbereiden op het sjouwen met water e.d.
  3. Annie van Gompel:
    14 oktober 2018
    Mooi verhaal. Je kunt het zo levendig schrijven Lotte, dat je er gewoon in mee gezogen wordt