Weer een weekje bezoek

19 oktober 2018 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Holá guapa🙋‍♀️,

Ben ik weer, er zit weer een weekje op. We zijn al weer bijna op de helft, wat gaat dat toch snel.

Maandag was het dan zover we hadden voor de eerste keer een lange broek aan. We waren nog steeds een beetje te optimistisch want een vestje had voor naar stage te lopen ook wel gekunt. Op stage gaat het alles z'n gangetje, ik loop gewoon mee in het dagritme van de groep.

Dinsdag was de leidster van mijn groep er niet. De groep werdt dus samen gevoegt met de andere 2 en 3 jarige groep. Hierdoor kon ik ook zien hoe het op die groep is omdat elke leidster toch een eigen manier van begeleiden heeft. Ik vond het een leuke dag en kon zo de kinderen van de andere groep ook een beetje leren kennen. Om 2 uur stond loes al te trappelen, ze had een appje dat haar ouders en haar zus bij stage stonden. Haar ouders, zus, tante, oom, neefjes, nichtje, opa en oma waren eerder die dag aangekomen in chiclana. We zijn met de auto naar ons appartement gereden om de zwem spullen op te halen. Daarna zijn we meteen doorgereden naar hun huisje om daar te gaan zwemmen. Ook zijn we 's avonds blijven eten. Maud en ik voelde ons meteen thuis in deze gezellig familie. Al is het soms moeilijk om ze te verstaan wanneer ze in het limburgs door elkaar kakelen.

Woensdag stond ik weer op mijn eigen groepje. Om half 2 kwamen de ouders en zus van Loes op het kinderdagverblijf kijken. Ze waren erg onder de indruk, keken hun ogen uit maar vonden het vooral veel gekrijs. Voor ons waren de kinderen rustig en best stil, maar ja na die eerste weken ben je ook heel wat gewend. We konden na stage meteen mee rijden naar het huis van de familie van Loes om daar te gaan zwemmen, want het was weer kortebroeken weer. Na het zwemmen hebben we nog in het bubbelbad gezeten en hebben we gebarbecued. Het was weer een super gezellige avond.

Het had in de nacht flink geonweert en gebliksemt dus was het donderdag weer tijd voor een lange broek. Op stage zijn ze bezig met het versieren voor halloween. Dit vieren ze hier uitgebreid met verkleden en langs de deuren gaan voor snoep. Ook hebben ze foto's gemaakt van de kinderen met regenlaarzen en paraplu's lekker springen in de plassen. Toen we op het punt stonden om te gaan begon het een beetje te regenen. Dus werdt het tijd om de paraplu's die we van de moeder van Maud hadden gekregen erbij te pakken. Maar nog geen minuut later stonden we al in een cafe te schuilen omdat het met bakken uit de lucht kwam vallen. Eenmaal nat thuis aangekomen, moesten we al weer bijna weg voor spaanse les. Deze week was onze laatste les die we met een drankje hebben afgesloten. Na spaanse les werdt Loes door haar ouders opgehaald omdat ze daar 4 nachtjes blijft slapen.

Vrijdag moesten Maud en ik dus met zijn tweeën naar stage. En ik heb er weer een taakje bij. Ik mag alle haren van de kinderen weer netjes maken, wanneer de leister aan het dweilen is. Je merkt dat ze hier de kou niet gewend zijn. De kinderen worden gewikkeld in dekens gebracht en zeggen heel de dag tegen elkaar dat het koud is. Dan vragen ze of ik het koud heb, als ik dan nee antwoordt zeggen ze: ahhh holanda, ja ik ben wel wat gewend. De kinderen van mij groep hebben iets nieuws bedacht, voordat ze naar huis gaan willen ze me eerst een kus op de wang en een knuffel geven. Dan zeggen ze adiós, me voy a casa. Heel lief! Na stage zijn maud en ik nog wat boodschappen gaan doen en hebben een gezellig avondje op de bank gehad.

Maud en ik gaan er nog een gezellig weekend van maken met z'n tweeën.

Vergeet niet onze vlogs te kijken onder het kopje video's en te reageren!

Adiós😘

1. Sander:
    Hey Lotte,
    Fijn om te horen dat het goed en allemaal 'zijn gangetje' gaat!
    Nederlands, Engels, nu Spaanse les afgerond én nog een beetje Limburgs geleerd? :P
    Veel plezier, geniet van het weekend!
  2. Annie van Gompel:
    20 oktober 2018
    Weer goed om van jullie avonturen op de hoogte te blijven Lotte
  3. Colinda:
    20 oktober 2018
    De tijd gaat echt snel met al die leuke dingen! Nog even en je krijgt weer bezoek!
  4. Ton en Els Moers:
    21 oktober 2018
    Wat een uitdagingen voor jou Lotte, gaat je goed af. Veel plezier daar.