Weer op een nieuwe groep

3 november 2018 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Holá guapa🙋‍♀️

Deze week was het weer tijd om van groep te ruilen. Ik ben van de groep van 2 en 3 jarige naar de groep van 1 en 2 jarige gegaan. Hier had ik vorige maand al 2 dagen kunnen kijken, dus de kinderen en het dagritme kende ik al.

We hadden deze week al lekker vroeg weekend. 1 november is hier een feestdag en waren we dus vrij. Vrijdag hoefde we niet te komen omdat als we het goed begrepen hadden ze een vergadering hadden en er maar een paar kinderen kwamen. Kort weekje dus.

Maandag was mijn eerste dagje op de nieuwe groep en oei wat waren ze druk😯. Tijdens het ochtendritueel bleven de kinderen voor geen meter stil zitten. Na de kinderen heel vaak terug op plek te hebben gezet ben ik er maar tussen gaan zitten. Dit hielp goed waarna de leidster dankbaar door ging met de liedjes.
Het valt me op dat deze groep tijdens het ontbijt meer drinkyoghurt, fruit of een stuk boterham krijgen ipv koekjes en cakejes zoals op de groep van 2 en 3 jaar.
De leidster van de groep is super aardig en communiceert veel door gebaren aan haar woorden te koppelen. Dit is voor mij heel handig. Ook bedankt ze me heel de dag voor alles, is niet nodig want ik doe het met plezier maar wel heel lief.❤
Maandagavond was het voor jeroen weer tijd om te gaan. Na het afscheid nemen hebben wij maud getroost😢. Wat kunnen we toch lachen samen maar ook huilen.

Dinsdag was de dag voor halloween. Alle kinderen waren verkleed als spiderman of zoals ze hier in Spanje zeggen Spiederman. Deze outfits lagen net als de versiering al een maand klaar. Ook de leidsters waren verkleed. Natuurlijk moesten er ook foto's gemaakt worden in de outfits. Een groot drama😥. Ze wilden niet blijven staan, trokken de maskers van hoofd of waren aan het huilen. Ik hoop maar dat er een leuke foto bij zat😂.

Woensdag was het dan zo ver het was halloween🍊. Toen we op stage aan kwamen schrokken wij van onze baszin. Ze deed de deur open helemaal verkleed als een drakula en ze maakte er een eng geluid bij. Alle kinderen waren verkleed het was een fantastisch gezicht om te zien, een heks, vampier, pompoen, skelet en nog veel meer! Ik heb helemaal in een deuk gelegen echt GEWELDIG😂😂. Natuurlijk kon deze dag niet voorbij zonder foto's wat deze keer al weer stukken beter ging. Wat een dag.

We hebben dit extra lang weekend vooral besteed aan lekker uitrusten😴. De volgende 3 weken zit weer vol met bezoek super gezellig maar ook druk. Dus hebben we nu even de tijd genomen om gezellig samen niks te doen. Als al het bezoek is geweest zijn wij nog maar een maand hier waarvan wij nog maar 3 weken naar stage toe moeten. De tijd gaat Zo snel hier. Voor je het weet zijn wij al weer thuis.

We zijn vandaag naar het stierenvechten museum geweest wat bij het café hoort waar we vaak gaan ontbijten. In het museum werden we door de eigenaar meteen herkent als de Nederlandse studentes en hebben we even een praatje gemaakt in ons beste spaans.

Vergeet niet de vlog te bekijken bij het kopje video's en te reageren!

Adiós😘

1. Annie van Gompel:
    4 november 2018
    weer een leuk verhaal en video Lotte.