Op de helft!🎉🎉

26 oktober 2018 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Holá🙋‍♀️

Jaja het is zo ver deze week zaten we op de helft van ons avontuur!😀

Het was ons laatste weekje op de groep, vanaf volgende week sta ik op de groep van 1 tot 2 jaar. Ik vond deze groep ook heel leuk maar ben blij dat ik niet meer elke ochtend het begin van dezelfde film hoef te zien😅. Ik zal nooit weten hoe de film afloopt🤔

Deze week waren ze weer druk bezig met halloween, en ik dus ook. Ik ben deze week op knutsel dienst gezet. Ik heb schilden geverft🖌, spidermans getekend van handjes🖍 en mummies van wc rollen gemaakt. Helemaal in mijn element. Ze waren heel blij met mijn werkjes, muy bien lotta gracias👍. Ook de leidster van de andere groep kwam het bewonderen😂. Wanneer ik aan de werkjes zat te werken kwamen alle kinderen om mijn heen staan holá lotta😂❤
Maandag heb ik het gezien hoor een kindje had plakjes kipfilet bij als ontbijt. Niet met brood ofzo gewoon los😂.
Woensdag besloot vond de leister van mijn groep het leuk om mij woordjes in het spaans te laten voorlezen. Dat was even spannend maar het ging gelukkig goed👍.
Vrijdag waren Maud en de kok niet op stage, dat was even paniek😯. De leidster van Maud moest in haar eentje 9 kinder 3 gangen geven. Ook moesten de leisters van mijn groep en de leister van de andere 2 tot 3 jarige groep de eetzaal poetsen. Het was dus mijn taak om de kinderen van 2 groepen bij te houden😣. Dat was wel even zwaar.

Samenvatting van de groep: Ik heb met veel plezier op de groep gestaan, op het begin was het wel even wennen. Luisteren doen de kinderen niet aan😥. Ook wordt er alleen gewaarschuwd en nooit gestaft. Wanneer een leidster of ik boos werden op de kinderen begonnen ze meteen te huilen😭. Ik vind het leuk om te zien hoe ze hier bezig zijn met Engels🇬🇧. Zoals dat ik voor de hele groep happy birthday mocht gaan zingen😂. Ik ga de knuffels en kusjes😘 wel missen maar heb ook zin om weer naar een nieuwe groep te gaan😊.

Maandagavond kwam Loes weer naar huis🏡, en moest ze afscheid nemen van haar familie😢 die ook een beetje onze familie is geworden. Jeehh ik had weer een kamergenootje. Woensdag zaten we officeel op de helft!🎉 Dat moest natuurlijk gevierd worden, toevallig hadden we net koekjes mee gekregen van stage. Deze waren helaas niet te pruimen🤢. Ook had maud de hele week spanningen want haar schatje jeroen kwam donderdag. Wat een lief wederzien😍 en nog een gezellig avondje samen op de bank gehad. Vrijdag na stage zijn Loes en ik naar het centrum gegaan, maar dat was een beetje een faal want we hadden geen rekening gehouden met siësta🤦‍♀️. Om 5 uur besloten we nog een poging te wagen. En ja hoor we zijn geslaagd lekker met 3 pakken wc papier terug lopen😂. Toen we terug kwamen konden we lekker op de bank gaan zitten, want jeroen heeft voor ons gekook! (Wat een heer).

Zaterdag gaan we met z'n 4e naar cadiz en gezellig een drankje doen.
Zondag hebben Loes en ik een barbecue bij michelle met alle Nederlandse studenten.

Vergeet niet onze vlog te kijken bij het kopje video's en te reageren.

Adiós😘

1. Annie van Gompel:
    27 oktober 2018
    Zo kunnen we het allemaal goed volgen Lotte. Jullie vermaken je wel.
    Nog veel plezier de komende weken.
  2. Shannon Poppeliers:
    27 oktober 2018
    Je bent alleen wel nog de helft te lang weg. 😢 Have fun lieffie en tot 23 december 😘
  3. Ton en Els Moers:
    27 oktober 2018
    Wat heerlijk om te lezen dat je zo in je element bent. Je zult het nog gaan missen, al dat zorgen.Blij dat je een gezellig groepje hebt om mee te werken, lieve vriendinnen.
    Nog heel veel leerplezier daar in dat warme Spanje.
    Groetjes
  4. Colinda:
    27 oktober 2018
    De tijd gaat snel, Lotte! Veel plezier nog en een dikke knuffel van Girt!
  5. Colinda van Gompel:
    27 oktober 2018
    Fijn om gelezen dat je het zo naar je zin hebt bij de kindjes en met je vriendinnen in Spanje😀 Geniet er nog van want het gaat snel, al op de helft!!😱
  6. Loes Knapen:
    28 oktober 2018
    Wat lieeff dat mijn familie ook een beetje jouw familie is geworden xxx
  7. Rina Gijsbers:
    29 oktober 2018
    Mooi om te lezen. Altijd leuk. Geniet ervan zoveel als het kan.
    Wij "oudjes" hebben die kansen niet gehad.